Informació sobre la renovació de certificats digitals

Les renovacions dels certificats ACA no es poden emetre presencialment en el Col·legi, al no estar disponible fins que finalitzi l'aplicació del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual s'ha declarat l'estat d'alarma. Per aquest motiu, si el vostre certificat està apunt de caducar us informem de com poder renovar-lo online.

 

 

Renovació de certificats online

Les principals consideracions a tenir en compte són les següents:

• El període de renovació dels certificats és de 30 dies abans que caduquin. La renovació es pot fer online i el certificat han d'estar encara en vigor. Una vegada caducat no pot realitzar-se la renovació online.

• IMPORTANT: Es permet, de manera excepcional, la renovació als certificats fins i tot aquells als quals han transcorregut més de 5 anys des de la seva primera emissió. En aquest cas, una vegada passat l'estat d'alarma, se'ls requerirà presencialment en el Col·legi per a fer la verificació d'identitat i s'haureu d'emetre un nou certificat.

Des de l'Autoritat de Certificació de l'Advocacia, s'envia habitualment un correu avisant de la pròxima caducitat del certificats (30 dies abans i un recordatori als 15 dies). Addicionalment estem fent un seguiment dels certificats pendents de renovar que caduca en la mateixa setmana i enviant un avís personalitzat per a assegurar-nos que renoven el certificat ACA abans que caduqui.

Web per la renovació: https://www.abogacia.es/site/aca/plan-de-renovacion-aca-2016/ 

Certificats electrònics caducats i AEAT

Certificat electrònic dels quals estigui caducat o pròxim a caducar, la AEAT ja ha desenvolupat la solució tècnica que permet l'ús dels certificats caducats en la seva SEU d'acord amb el que es preveu en Reial decret 463/2020, de 14 de març.

Si el teu navegador habitual no t'ho permet, la AEAT recomana que el traslladis al Firefox on podràs continuar usant-lo.