XV Informe de l'Observatori de la Justícia Gratuïta Advocacia

Com cada any, en motiu del dia de la Justícia gratuïta, el CGAE publica l'Observatori de Justícia Gratuïta elaborat per un equip multidisciplinari d'experts que analitza la situació de la Justícia Gratuïta i del Torn d'Ofici de tot l'Estat. Aquest es ve publicant des de l'any 2014 i posa xifres i valoració al servei.

En tot l'Estat, durant l'any 2020 s'han atès 1.599.884 assumptes de Justícia Gratuïta, prestats per 45.274 advocats i advocades.

De l'any 2020 destaquem a Catalunya:

• Els 6.487 advocats i advocades del Torn d'Ofici de Catalunya atenen més de 302.000 assumptes de Justícia Gratuïta en 2020
  • La paralització de la Justícia a causa de la pandèmia ha produït un descens del 19% en el volum d'assumptes.
  • En 2021 s'ha recuperat ja el volum previ a la pandèmia, amb xifres similars al 2019.
  • La inversió mitjana per ciutadà baixa fins a poc més de 5 euros a l'any. Però puja la retribució per assumpte a 153 euros.
  • Un de cada tres professionals de l'advocacia està inscrit en el Torn d'Ofici
  • Enquesta de Metroscopia: El 98% dels espanyols considera que els qui manquen de recursos econòmics tenen dret a comptar amb l'assistència gratuïta d'un/una advocat/a quan la requereixen.

Accediu al text complert de l'Observatori de la Justícia Gratuïta Advocacia Espanyola