Mòdul d'especialització Contenciós administratiu. Postgrau en Litigació curs acadèmic 2016 / 2017

Mòdul d'especialització Contenciós administratiu. Postgrau en Litigació curs acadèmic 2016 / 2017

Direcció Postgrau
Mª Carmen Martínez Hinarejos

Coordinació Mòdul Contenciós-Administratiu
 Albert Conesa

Presentació de la matèria

Anàlisi de la vessant més pràctica del dret contenciós administratiu.

Objectius a assolir

Obtenir una base sòlida de les matèries més recurrents en l'àmbit administratiu, basat en l'estudi de casos pràctics.

- Procés i eines de litigació I i II
- Potestat sancionadora I, II i III
- Estrangeria I i II
- Tributari
- Urbanisme
- Pocediment especial protecció drets fonamentals I i II
- Responsabilitat patrimonial Administració I
- Recursos apel·lació i cassació

Lloc i dies d' impartició:

Les classes del Postgrau en Litigació, Mòdul litigació contenciós administratiu es portaran a terme a l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers ( Carrer Llevant, 2 08402 Granollers)

Calendari

Mòdul d'especialització contenciós-administratiu: del 10 d'octubre al 16 de novembre 2016  (11 sessions)

Horari:

Dilluns i dimecres de 18h a 21.00h

Exàmens

18 de novembre de 2016 a les 09:00h: Examen escrit litigació contenciós-administratiu
25 de novembre de 2016 a les 09:00h: Examen oral litigació contenciós-administratiu

Avaluació

Sistema:

El sistema d'avaluació establert en el Mòdul d'especialització CONTENCIÓS ADMINISTRATIU del Postgrau de litigació pel curs acadèmic 2016 – 2017, és el sistema d'avaluació continuada.

Els percentatges generals establerts són els següents:
- 40% de la nota final pertany a l'avaluació de les pràctiques fetes durant el mòdul.
- 60% de la nota final pertany a la nota del examen (30% examen escrit, 30% examen oral) )*

*es necessari obtenir en aquests exàmens una nota mínima de 4.

Assistència:

Per poder superar el mòdul un dels requisits indispensables és l'assistència. És per això que per poder fer els exàmens previstos, caldrà tenir el 80% d'assistència a les classes.

Criteris

La prova escrita consistirà en la resolució d'un cas pràctic relacionat amb les matèries explicades a classe, on l'alumne podrà tenir a la seva disposició la legislació, normativa i altres textos legals que tingui per convenient.

La prova oral consistirà en l'exposició pública d'un cas pràctic relacionat amb les matèries explicades a classe, seguint els paràmetres que es fixaran oportunament. L'examinador, en funció del desenvolupament del alumne, podrà anar introduint qüestions i/o fer preguntes sobre la marxa en relació al cas concret.