Mòdul d'especialització Mercantil 2017/2018

BUTLLETA D'INSCRIPCIÓ

Més informació 93 879 26 03  o Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.">Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Consulteu horari d'estiu

Postgrau en Litigació curs acadèmic 2017 / 2018: Mòdul d'especialització Mercantil

Direcció Postgrau
Mª Carmen Martínez Hinarejos

Coordinació Mòdul Mercantil
Alex Sanahuja Garcia

Presentació de la matèria:

Anàlisi de la vessant més pràctica del dret mercantil, especialment de matèries com societari, contractual e insolvències, sense deixar de banda el repàs dels necessaris coneixements teòrics que porten aparellats.

Objectius a assolir:

Obtenir una base sòlida de les matèries més recurrents en l'àmbit mercantil, basat en l'estudi de casos pràctics.

Continguts:

• Estructures jurídiques (tipus societaris, empresaris, persona física)
  • Contractació mercantil (contractes tipus i negociació bàsica)
  • Defensa dels consumidors (Condicions generals de contractació i efectes a la pràctica)
  • Insolvència de persona física i jurídica
  • Signes distintius a les empreses (diferències entre ells i supòsits de conflicte)
  • Acords socials (presa d'acords a les societats i a la seva impugnació)

Lloc i dies d' impartició:

Les classes del Postgrau en Litigació, Mòdul Mercantil es portaran a terme a l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers ( Carrer Llevant, 2 08402 Granollers)

Calendari:

Mòdul d'especialització mercantil: del 6 de juny de 2018 al 11 de juliol de 2018 (32,5 hores.) 11 sessions

Horari:

Dilluns i dimecres de 18.00 a 21.00h

Exàmens:

13 de juliol de 2018 a les 09:00h: Examen escrit i oral litigació mercantil

Pràctiques:

Pràctiques als jutjats del mercantil de Barcelona.

Sota la direcció del jutge titular, es farà una revisió dels casos a jutjar aquell mati i, tot seguit, es podrà assistir a la vista com a públic. En acabar la vista, si es possible, es farà un petit canvi d'impressions amb el jutge d'acord amb l'ocorregut en l'acte del judici.

Avaluació

Sistema:

El sistema d'avaluació establert en el Mòdul d'especialització MERCANTIL del Postgrau de litigació pel curs acadèmic 2017 – 2018, és el sistema d'avaluació continuada.

Els percentatges generals establerts són els següents:
- 40% de la nota final pertany a l'avaluació de les pràctiques fetes durant el mòdul.
- 60% de la nota final pertany a la nota del examen (30% examen escrit, 30% examen oral) )*

*es necessari obtenir en aquests exàmens una nota mínima de 4.

Assistència:

Per poder superar el mòdul un dels requisits indispensables és l'assistència. És per això que per poder fer els exàmens previstos, caldrà tenir el 80% d'assistència a les classes.

Criteris:

La prova escrita consistirà en la resolució d'un cas pràctic relacionat amb les matèries explicades a classe, on l'alumne podrà tenir a la seva disposició la legislació, normativa i altres textos legals que tingui per convenient.

La prova oral consistirà en l'exposició pública d'un cas pràctic relacionat amb les matèries explicades a classe, seguint els paràmetres que es fixaran oportunament. L'examinador, en funció del desenvolupament del alumne, podrà anar introduint qüestions i/o fer preguntes sobre la marxa en relació al cas concret.

Textos legals i bibliografia recomanada:

• Llei de Societats de Capital
  • Codi de Comerç
  • Reglament del Registre Mercantil
  • Legislació sectorial
  • Jurisprudència relacionada amb cada cas.

BUTLLETA D'INSCRIPCIÓ

Consulteu horari d'estiu