Curs de ciberseguretat i dret

Les tecnologies de la informació incrementa vulnerabilitats en la seguretat de les mateixes i l'exposició a ciberatacs.  Aquesta situació implica nous reptes per als advocats, tant en el propi ús de les tecnologies com en el coneixement normatiu al voltant d' aquestes.

En aquest curs de Ciberseguretat i Dret de l'ICAVOR aprendràs la normativa legal en ciberseguretat i internet, així com la part pràctica de com fer un ús segur de les noves tecnologies, identificant ciberamenaces i les mesures correctores aplicables.

Descarregar programa en PDF

INTRODUCCIÓ

Com protegir-se d'intrusions, atacs de privacitat i el secret de les nostres comunicacions en l'ús de les tecnologies de la informació.

Les tecnologies de la informació són un gran recurs per a l'activitat legal. Però, l'ús d'aquestes tecnologies sense la implementació de les mesures de seguretat signifiquen l'assumpció de riscos que es poden evitar. En aquest curs es realitzaran exercicis pràctics per protegir-se de les principals ciberamenaces que afecten la continuïtat i la confidencialitat de la informació i s'explicaran quines són les mesures correctores que permeten reduir o eliminar aquestes amenaces.

TEMARI

Aquest curs permet la inscripció parcial de les diferents sessions:

Curs complert per a Col·legiats ICAVOR (75€)

Sessió 1 per a col·legiats ICAVOR 30€
Programa del dia 23 de novembre
1. Normativa aplicable a les TIC. Aspectes generals.
2. Legislació d'Internet (panorama general i comerç electrònic).
3. Protecció de dades
4. Legislació aplicable a la ciberseguretat
5. Identitat digital

Sessió 2 per a col·legiats ICAVOR 30€
Programa del dia 27 de novembre
6. Per que hem de tenir mesures de seguretat i evitar riscos en els nostres equips informàtics? (LOPD)
7. Per que ens ataquen?
8. Gestió de contrasenyes i mètodes d'autentificació avançada
9. Evitar ransomware, troians, virus i els enganys de la xarxa
10. Protegir USB's i dispositius externs

Sessió 3 per a col·legiats ICAVOR 30€
Programa del dia 30 de novembre
11. Administrar la seguretat en smartphones i tauletes
12. Controlar els accessos a Internet
13. Encriptar dispositius, discs durs, carpetes i fitxers
14. Configurar còpies de seguretat en temps real

CALENDARI

Durada: 12 hores
Dates: 23, 27 i 30 de novembre
Horari: Dilluns i dijous 16.00 a 20 hores

AVALUACIÓ

L'assistència al 80% de les hores lectives dóna dret a obtenir el certificat d'aprofitament.

EQUIP DOCENT

Oriol Torruella Torres, Director Àrea de Compliment Normatiu del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT)

Genis Margarit, Enginyer en Telecomunicacions i expert en seguretat a la xarxa i professor de la Universitat Pompeu Fabra.

IMPORT

Consulteu el formulari d'inscripció i seleccioneu les jornades que voleu assistir.

Descarregar programa en PDF

INSCRIPCIONS