Sentència TS: dret a l'ús de l'habitatge familiar concedit per sentència en un procés de divorci no constitueix un dret oposable a l'execució de la hipoteca.

Sentència del Tribunal Suprem sobre desnonament per precari,  d'habitatge hipotecat  propietat del marit, l'ús del qual es va adjudicar a fill i esposa en plet matrimonial, i que després va ser subhastada i adquirida per un tercer.

Tribunal Suprem. Sala del Civil
Ponent: EDUARDO BAENA RUIZ
Núm. Recurs: 2427/2013
Data: 06/03/2015

Resum:   desenoment per precari,  d'habitatge hipotecat  propietat del marit, l'ús del qual es va adjudicar a fill i esposa en plet matrimonial, i que després va ser subhastada i adquirida per un tercer. El dret a l'ús de l'habitatge familiar concedit per sentència en un procés de divorci no constitueix un dret oposable a l'execució de la hipoteca. La solució a aquests conflictes ha de ser donada des del punt de vista del dret de propietat i no des dels paràmetres del dret de família, perquè les conseqüències del divorci o la separació dels cònjuges, gens té a veure amb els tercers propietaris.

Descarregar sentència