Jutjats socials 5, 23 i 30 Bcn, assumiran el coneixement de les execucions dineràries de Granollers

Comunicat de la Jutgessa Degana de Barcelona segons el qual, a partir del dia 8 de juny d'enguany, com a conseqüència de l'acord que va adoptar la Comissió Permanent del CGPJ en les seves sessions de dates 15 i 28 de febrer de 2018, publicats al BOE de 8 de març de 2018, "a fi de donar major agilitat i eficàcia a les execucions socials", els jutjats socials números 5, 23 i 30 de Barcelona, especialitzats en executòries, assumiran el coneixement de les execucions dineràries de tots els jutjats socials de Terrassa, Sabadell, GRANOLLERS, Mataró i Manresa.

Aquesta mesura tindrà una durada d'un any a partir de la seva entrada en vigor (08/06/18). El document que us adjuntem conté les instruccions necessàries per la tramitació de les demandes d'execució dinerària.

El Consell dels Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya, amb l'adhesió de l'ICAVOR, ha interposat el corresponent recurs davant del Tribunal Suprem, que malauradament ha desestimat la mesura cautelar que es va demandar de suspensió de l'esmentat acord. Així doncs, restem a l'espera de la resolució del plet principal, en la confiança que el Tribunal Suprem estimarà el recurs que hem interposat contra aquest acord arbitrari i injustificat, que el CGPJ ha adoptat de forma unilateral i amb l'oposició frontal de l'advocacia.

El CGPJ ha acordat atribuir als jutjats socials de Barcelona el coneixement de les execucions dineràries perquè aquests treballen amb "major agilitat i eficàcia" que els altres, cosa que, evidentment, pressuposa una major dotació de mitjans personals i materials, en perjudici del jutjats d'altres demarcacions judicials. Des d'aquestes línies volem denunciar aquesta greu discriminació, que atempta directament contra els drets dels ciutadans consagrats a la Constitució a la igualtat i a la tutela judicial, en el sentit de poder gaudir d'una administració de justícia homogènia, amb jutjats dotats dels mateixos mitjans materials i personals.

Tanmateix, considerem que aquest acord vulnera clarament el que disposa l'article 98 de la LOPJ, atès que les execucions socials dineràries no haurien d'entendre's com una especialització de la jurisdicció social. També considerem que no són precisament les execucions dineràries l'origen dels greus problemes de congestió existents a la jurisdicció laboral, per la qual cosa creiem que aquesta mesura no comportarà pas una efectiva descarrega de feina.

Accedir al comunicat de la Degana de jutges de Barcelona

Atentament,

Ramon Ignasi Palau, Comunicació                                                            Josep Medina Padial, Degà