El TC declara inconstitucional que els bancs no paguin les costes dels clàusules sòl

El TC ha declarat inconstitucional el Reial Decret Llei 1/2017 de mesures urgents de protecció de consumidors de clàusules sòl.

En la sentència del TC considera que no cap l'exempció de pagament de les costes judicials als bancs en determinats suposats "per ser contràries al principi d'igualtat i protecció dels drets dels consumidors que estableix la Constitució". També afirma que no sols són consumidors les persones físiques "sinó també les persones jurídiques sense ànim de lucre que poguessin beneficiar-se en reclamar extrajudicialment les clàusules sòl".

+ Sentència del Tribunal Constitucional núm. 156/2021, de 16 de septiembre (BOE núm. 251 de 20 de octubre de 2021) Accediu a la sentència (Accés a la web www.boe.es).