Avís important de Microsoft sobre retirada del mètode "bàsic" d'identificació al servei

 

Comunicat del Consejo General de la Abogacía Española: Microsoft ha anunciat que, per motius de seguretat, es retirarà l'opció de connectar-se amb el servei de MS365 (el seu compte de Correu Abogacia que disposa mitjançant el Col·legi) amb el mètode de "Basic Authentication". La data acordada per a la retirada d'aquest mètode de connexió és el pròxim 15 de novembre d'enguany, 2022.

 

 


Qui es veu afectat?

Els clients de correu antics que deixaran de poder connectar-se són els següents, segons informa Microsoft:

Què es tindria què fer en cas de disposar de la versió afectada?

Serà convenient que consulti amb el seu departament informàtic o proveïdor de serveis i/o que hagi instal·lat el seu programari de correu perquè li pugui donar assistència tècnica a fi d'evitar que pugui tenir problemes de connexió a partir de la data indicada.

Què s'hauria de realitzar?

En cas de disposar d'una versió afectada, revisar en "configuració de compte" del seu gestor de correu els paràmetres de connexió i seleccioni el mètode d'identificació a OAuth2 en lloc de "Basic Authentication" (exemple: client Thunderbird amb connexió IMAP).

Si està usant el client de correu Outlook amb connexió Exchange o Webmail no es veurà afectat. Si està usant en el seu lloc connexió tipus IMAP o POP3, revisi el mètode d'identificació en la connexió amb el servei.

Les aplicacions que no disposin d'una altra opció que no sigui "Basic Authentication", no es podran continuar usant-les. En aquest cas, s'hauria d'actualitzar a una versió posterior o canviar de producte.

Informació complementària:

Detalls de compatibilitat amb el mètode modern "OAuth2":

Per a comprovar si Outlook està usant autenticació bàsica/moderna segueixi les indicacions de l'ajuda prement aquí.

Per a més informació, consultar el centre de documentació de Microsoft fent clic aquí.

A causa de la gran varietat de casos que es poden presentar, recomanem que es consulti amb l'empresa que li proporcioni el suport informàtic per a resoldre els dubtes referent a això.

D'altra banda, recordem, que té a la seva disposició el servei de Suport Tècnic CAU sobre els serveis de l'Advocacia en l'horari de:

Amb el qual podrà posar-se en contacte tant per via telefònica en els números 91.150.10.03 i 93.014.10.01, com a través del correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.