AvÃs important de Microsoft sobre retirada del mètode "bà sic" d'identificació al servei
- Darrera actualització el 18 Octubre 2022
- Vist: 546
Comunicat del Consejo General de la AbogacÃa Española: Microsoft ha anunciat que, per motius de seguretat, es retirarà l'opció de connectar-se amb el servei de MS365 (el seu compte de Correu Abogacia que disposa mitjançant el Col·legi) amb el mètode de "Basic Authentication". La data acordada per a la retirada d'aquest mètode de connexió és el pròxim 15 de novembre d'enguany, 2022.
Qui es veu afectat?
Els clients de correu antics que deixaran de poder connectar-se són els següents, segons informa Microsoft:
- Outlook 2007
- Outlook 2010 (primeres versions).
- Impressores, fotocopiadores, multifuncionals i qualsevol altra aplicació que es connecti a un compte de MS365 i només disposi d'autenticació bà sica.
Què es tindria què fer en cas de disposar de la versió afectada?
Serà convenient que consulti amb el seu departament informà tic o proveïdor de serveis i/o que hagi instal·lat el seu programari de correu perquè li pugui donar assistència tècnica a fi d'evitar que pugui tenir problemes de connexió a partir de la data indicada.
Què s'hauria de realitzar?
En cas de disposar d'una versió afectada, revisar en "configuració de compte" del seu gestor de correu els parà metres de connexió i seleccioni el mètode d'identificació a OAuth2 en lloc de "Basic Authentication" (exemple: client Thunderbird amb connexió IMAP).
Si està usant el client de correu Outlook amb connexió Exchange o Webmail no es veurà afectat. Si està usant en el seu lloc connexió tipus IMAP o POP3, revisi el mètode d'identificació en la connexió amb el servei.
Les aplicacions que no disposin d'una altra opció que no sigui "Basic Authentication", no es podran continuar usant-les. En aquest cas, s'hauria d'actualitzar a una versió posterior o canviar de producte.
Informació complementà ria:
Detalls de compatibilitat amb el mètode modern "OAuth2":
- Versions Outlook 2010 sense actualitzar (sense posar pegats o "parchear") no són compatibles, per la qual cosa no funcionarà .
- Outlook 2013 - per a admetre OAuth, s'ha d'establir dos parà metres en el registre de Windows en la clau de registre:
- HKEY_CURRENT_USERSOFTWARE\Microsoft\Office\15.0\Common\Identity
- Afegir els parà metres: EnableADAL = 1 i Version = 1
- Outlook 365, 2016 i 2019 - són compatibles amb l'autenticació moderna. En el cas que Outlook sol·liciti contÃnuament la contrasenya per a connectar-se al servidor es requereix afegir en el registre de Windows en la clau:
- HKEY_CURRENT_USERSOFTWARE\Microsoft\Exchange
- El parà metre: AlwaysUseMSOAuthForAutoDiscover = 1
Per a comprovar si Outlook està usant autenticació bà sica/moderna segueixi les indicacions de l'ajuda prement aquÃ.
Per a més informació, consultar el centre de documentació de Microsoft fent clic aquÃ.
A causa de la gran varietat de casos que es poden presentar, recomanem que es consulti amb l'empresa que li proporcioni el suport informà tic per a resoldre els dubtes referent a això.
D'altra banda, recordem, que té a la seva disposició el servei de Suport Tècnic CAU sobre els serveis de l'Advocacia en l'horari de:
- Dilluns a divendres de 8:30h. a 14.30h i de 15:30h. a 20:00h.
- Dissabtes de 8:30h. a 14:30h.
Amb el qual podrà posar-se en contacte tant per via telefònica en els números 91.150.10.03 i 93.014.10.01, com a través del correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.