Avís important de Microsoft sobre retirada del mètode "bàsic" d'identificació al servei

Comunicat del Consejo General de la Abogacía Española: Microsoft ha anunciat que, per motius de seguretat, es retirarà l'opció de connectar-se amb el servei de MS365 (el seu compte de Correu Abogacia que disposa mitjançant el Col·legi) amb el mètode de "Basic Authentication". La data acordada per a la retirada d'aquest mètode de connexió és el pròxim 15 de novembre d'enguany, 2022.

Qui es veu afectat?

Els clients de correu antics que deixaran de poder connectar-se són els següents, segons informa Microsoft:

• Outlook 2007
  • Outlook 2010 (primeres versions).
  • Impressores, fotocopiadores, multifuncionals i qualsevol altra aplicació que es connecti a un compte de MS365 i només disposi d'autenticació bàsica.

Què es tindria què fer en cas de disposar de la versió afectada?

Serà convenient que consulti amb el seu departament informàtic o proveïdor de serveis i/o que hagi instal·lat el seu programari de correu perquè li pugui donar assistència tècnica a fi d'evitar que pugui tenir problemes de connexió a partir de la data indicada.

Què s'hauria de realitzar?

En cas de disposar d'una versió afectada, revisar en "configuració de compte" del seu gestor de correu els paràmetres de connexió i seleccioni el mètode d'identificació a OAuth2 en lloc de "Basic Authentication" (exemple: client Thunderbird amb connexió IMAP).

Si està usant el client de correu Outlook amb connexió Exchange o Webmail no es veurà afectat. Si està usant en el seu lloc connexió tipus IMAP o POP3, revisi el mètode d'identificació en la connexió amb el servei.

Les aplicacions que no disposin d'una altra opció que no sigui "Basic Authentication", no es podran continuar usant-les. En aquest cas, s'hauria d'actualitzar a una versió posterior o canviar de producte.

Informació complementària:

Detalls de compatibilitat amb el mètode modern "OAuth2":

• Versions Outlook 2010 sense actualitzar (sense posar pegats o "parchear") no són compatibles, per la qual cosa no funcionarà.
  • Outlook 2013 - per a admetre OAuth, s'ha d'establir dos paràmetres en el registre de Windows en la clau de registre:
    • HKEY_CURRENT_USERSOFTWARE\Microsoft\Office\15.0\Common\Identity
    • Afegir els paràmetres: EnableADAL = 1 i Version = 1
  • Outlook 365, 2016 i 2019 - són compatibles amb l'autenticació moderna. En el cas que Outlook sol·liciti contínuament la contrasenya per a connectar-se al servidor es requereix afegir en el registre de Windows en la clau:
    • HKEY_CURRENT_USERSOFTWARE\Microsoft\Exchange
    • El paràmetre: AlwaysUseMSOAuthForAutoDiscover = 1

Per a comprovar si Outlook està usant autenticació bàsica/moderna segueixi les indicacions de l'ajuda prement aquí.

Per a més informació, consultar el centre de documentació de Microsoft fent clic aquí.

A causa de la gran varietat de casos que es poden presentar, recomanem que es consulti amb l'empresa que li proporcioni el suport informàtic per a resoldre els dubtes referent a això.

D'altra banda, recordem, que té a la seva disposició el servei de Suport Tècnic CAU sobre els serveis de l'Advocacia en l'horari de:

• Dilluns a divendres de 8:30h. a 14.30h i de 15:30h. a 20:00h.
  • Dissabtes de 8:30h. a 14:30h.

Amb el qual podrà posar-se en contacte tant per via telefònica en els números 91.150.10.03 i 93.014.10.01, com a través del correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.