Sentència del TS que rebutja els recursos de Bankia contra l'anul·lació de l'adquisició de les seves accions en sortida a borsa.

El Tribunal Suprem considera que el nexe causal existent entre la greu inexactitud del fullet de la OPS de Bankia i l'error patit pels demandants (petits inversors) està suficientment raonat en les sentències ja que, a diferència del que succeeix amb inversors qualificats, aquests manquen d'altres mitjans d'obtenir informació sobre les dades econòmiques fonamentals per prendre la decisió de comprar les accions.

Òrgan: Tribunal Suprem. Sala del Civil
Data: 3 de febrer
Secció: 991
Núm. de Recurs: 541/2015
Núm de Resolució: 23/2016
Procedimient: CIVIL
Ponent: PEDRO JOSE VELA TORRES
Tipus de Resolució: Sentència

Resum: El Tribunal Suprem considera que el nexe causal existent entre la greu inexactitud del fullet de la OPS i l'error patit pels demandants (petits inversors) està suficientment raonat en les sentències ja que, a diferència del que succeeix amb inversors qualificats, aquests manquen d'altres mitjans d'obtenir informació sobre les dades econòmiques fonamentals per prendre la decisió de comprar les accions.

En la demanda s'afirmava que els demandants van realitzar la inversió confiats que l'entitat Bankia era una empresa solvent que anava a repartir beneficis, per la qual cosa resulta obvi que si haguessin sabut que el valor real d'unes accions que estaven comprant a 3'75 euros era, amb prou feines un 1% del preu desemborsat, no haurien comprat en cap cas.

Sobretot, en tractar-se de petits estalviadors que únicament compten amb la informació que subministra la pròpia entitat, mitjançant un fulletó, a diferència de grans inversors, o els denominats inversors institucionals, que poden tenir accés a un altre tipus d'informació complementària
Es desestimen els recursos extraordinari per infracció processal i de cassació.

Servei de Biblioteca #bibliotecaicavor

Descarregar sentència [pdf 63kb]