Sentència TS sobre transport aeri de mercaderia. Responsabilitat derivada

Sentència del Tribunal Suprem respecte el contracte de transport aeri de mercaderia. Pèrdua de la mercaderia en el magatzem sota la custòdia del transportista i els seus dependents. Responsabilitat derivada.

Órgano: Tribunal Supremo. Sala de lo Civil
Data: 18 d'octubre
Secció: 1
Núm. de Recurs: 1199/2014
Núm. de Resolució: 705/2016
Procedimient: Casació
Ponent: FRANCISCO JAVIER ORDUÑA MORENO
Tipus de Resolució: Sentència

Resum:

La responsabilitat del porteador per pèrdua de la mercaderia es produeix quan aquest fet generador del dany esdevé durant el transport aeri, considerant-se que el transport existeix durant el temps en què les mercaderies estan sota la custòdia del transportista o els seus dependents. Havent-se extraviat la mercaderia en el magatzem de qui actuava com a depenent del transportista, és aplicable el Conveni de Varsòvia, de 12 d'octubre de 1929. S'estima el recurs de cassació.

Descarregar sentència [pdf 38 kb]