Nota del Torn d'Ofici sobre la presentació dels Justificants

Degut a les incidències detectades a les últimes facturacions, us recordem la insistència per part de la Generalitat de Catalunya Departament de Justícia, d'acord amb l'article 25.2 del Decret 252/1996, del termini d'un mes a comptar des de la realització de l'actuació professional, o notificació per part del jutjat, per a què els advocats presentin al seu col·legi professional la documentació justificativa de les actuacions realitzades, de manera que no es poden acceptar justificacions d'actuacions professionals presentades transcorregut el termini legalment establert.

En aquest sentit, s'informa que les justificacions presentades transcorregut el termini del mes des de l'actuació professional no seran acceptades pel Departament, excepte en aquells supòsits en què es presentin dins del termini d'un any i s'acrediti la concurrència de circumstàncies excepcionals que hagin impedit la presentació de la justificació dins el termini establert, circumstàncies que seran valorades pel Departament per tal de determinar l'acceptació o rebuig de la justificació.

En relació a la justificació de les guàrdies i assistències, les guàrdies realitzades durant el mes s'hauran de presentar abans del dia 5 del mes següent, sobretot les guàrdies corresponents a Víctimes de Violència de Gènere, ja que només per circumstàncies excepcionals degudament acreditades s'acceptarà la presentació extemporània per part del Departament, havent-se de descomptar l'import pagat per la guàrdia de VIDO inactiva i pagar al lletrat l'import de guàrdia activa.

Granollers, 23 de setembre de 2015
Una cordial salutació,