Notícia del Poder Judicial respecte a la sentència d'un Jutjat de Palma sobre la nul·litat IRPH

Un Jutjat de Palma declara la nul·litat de la clàusula de venciment anticipat i de la clàusula IRPH d'un préstec amb garantia hipotecària. La magistrada considera que s'incompleix la normativa comunitària sobre transparència d'acord amb la sentència del TJUE del mes passat.

La sentència assenyala que no es compleixen els criteris d'informació i transparència exigits per la sentència del TJUE, contrària a la interpretació del Suprem en la sentència de desembre de 2017. Pel que la magistrada declara la nul·litat del IRPH i obliga l'entitat financera demandada a eliminar-ho, al recàlcul de tots els interessos reportats durant tota la vida del préstec hipotecari, utilitzant com a índex de referència l'EURIBOR i a restituir a la part actora la diferència resultant en relació a les quantitats percebudes utilitzant el IRPH la nul·litat del qual es declara, més els interessos legals des de de la data de cadascun dels pagaments i fins a la seva efectiva satisfacció.

+ Accediu a la notícia del Poder Judicial [Enllaç consultat el 24 d'abril de 2020]