Presentació d'escrits telemàtics (RED) jurisdicció social - Fase 2: obertura període voluntari

El proper 18 de juliol s'iniciarà un període voluntari de presentació d'escrits telemàtics per a tots els professionals dels col·lectius d'advocats i procuradors en els partits judicials de Sabadell, Terrassa, Granollers i Mataró, mitjançant el portal ejusticia.

Nota del Departament de Justícia:
El Departament de Justícia ha iniciat els processos adients per donar compliment a la Llei 42/2015, que estableix l'obligatorietat de les comunicacions telemàtiques entre els col·lectius professionals i els òrgans de l'Administració de justícia. Aquests processos, complexos en tant que afecten a nombrosos col·lectius professionals i a tot el territori de l'Administració de justícia, s'aniran implementant de forma progressiva, tal com ja us vàrem avançar en la reunió inicial del projecte celebrada al desembre de 2015.

Tal i com vam informar en data 28 de juny un d'aquests processos és la presentació d'escrits totalment telemàtics de procediments de la jurisdicció social, en aquells òrgans judicials de la jurisdicció esmentada que ja disposen de la gestió processal social en e-justícia.cat.

El proper 17 de juliol finalitza la prova pilot de presentació d'escrits telemàtics de la jurisdicció social en el partit judicial de Sabadell. Després d'aquesta primera fase el proper 18 de juliol s'iniciarà un període voluntari de presentació d'escrits telemàtics per a tots els professionals dels col·lectius d'advocats i procuradors en els partits judicials de Sabadell, Terrassa, Granollers i Mataró.

Més endavant la propera i tercera fase consistirà en activar, pels partits judicials esmentats, la presentació d'escrits telemàtics de forma obligatòria. Per aquest motiu els professionals quedaran obligats a complir amb la directriu de presentar telemàticament els escrits a Sabadell, Terrassa, Granollers i Mataró.

De la data d'activació de de la següent fase se us informarà en el moment corresponent, de manera consensuada amb el col·lectiu professional i d'acord amb la Sala de Govern del TSJC.