Pla de renovació del certificat digital i firma electrònica ACA

Amb l'entrada en vigor del Reglament Europeu 910/2014, de 23 de juliol de 2014 (ReiDAS) el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme ens exigeix una renovació tecnològica de ACA de manera que a partir de l'1 gener 2017 utilitzem de forma exclusiva certificats digitals amb longitud de clau 2048 (en comptes de 1024) i algoritme SHA2 (en comptes de SHA1).

Aquest canvi et pot afectar si et trobes en un dels següents escenaris:

- RENOVACIÓ AL COL·LEGI: els col·legiats que tingueu carnet col·legial antic (amb longitud de clau 1024) haureu de canviar el carnet per actualitzar el certificat. Si en la part inferior dreta del carnet no apareix 2048, hauràs de canviar el carnet. Demana duplicat per correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. (cost del duplicat és de 25€)
- RENOVACIÓ A LA WEB: els col·legiats que tingueu un carnet col·legial nou (amb longitud de clau 2048) però que usi algoritme SHA1 rebreu un correu electrònic del Consejo General de la Abogacia Española amb un enllaç per descarregar-te l'assistent de renovació i, amb el carnet col·legial en el lector, obrir-lo i seguir uns senzills passos.

Com saber si has de renovar?

Al llarg d'aquesta setmana, des de RedAbogacía (amb remitent Autoritat de Certificació de l'Advocacia -ACA), s'enviaran correus electrònics als usuaris afectats explicant en cada cas les instruccions a seguir per a la renovació.
També pots consultar al Col·legi o al Suport Tècnic de RedAbogacía.

Per què renovar ara?

El Pla de Renovació s'ha retardat perquè era necessari:

1r) Esperar que el Ministeri d'Indústria confirmés la inclusió en els seus registres del nou ACA (nova jerarquia del certificat). La confirmació va ser realitzada el 7 de novembre del 2016.
2n) Esperar que l'Autoritat de Validació de les administracions (@firma) confirmarà la inclusió en els seus registres del nou ACA perquè sigui reconegut en les webs de les administracions públiques. La confirmació va ser realitzada el 17 de novembre.
3r) Testar, després de les dues confirmacions anteriors, que el nou ACA funcionés en els diferents serveis de les administracions públiques. A data d'avui no totes les administracions públiques admeten el nou ACA i per això la renovació s'ha de fer en dues fases.

Per la seva banda, Microsoft i Google ja han anunciat que els seus navegadors deixaran d'acceptar els certificats SHA-1 en 2017. Per això et recomanem fer la renovació com més aviat millor. Si segueixes utilitzant l'actual, hi ha el risc que a partir d'aquesta data tinguis problemes per accedir a serveis en línia de les Administracions Públiques o a altres aplicacions o webs que fan servir la teva signatura electrònica ACA.