Què són els ciberriscos?

Cada dia que duem a terme desenes d'accions que impliquen moviment i emmagatzematge de dades en els nostres dispositius connectats a internet. Podem pagar, fer transferències, emmagatzemar dades de clients, fer fotos d'amics i familiars, i tota aquesta informació es troba al nostre telèfon, nostre tauleta o al nostre PC. Què passa si algú accedeix a les nostres dispositius i suprimir o publicar aquesta informació? El risc és real i cal protegir contra aquest tipus de ciberriscos.

QUIN CIBERRIESCOS HI HA?

Un ciberrisc és qualsevol amenaça al nostre sistema informàtic i que pot tenir conseqüències negatives per la nostra empresa. Els riscos més comuns poden comportar la pèrdua o robatori de dades, virus o la manipulació de la informació, ja sigui per actes deliberades de pirates informàtics o empleats, injustes, o per negligència o imprudència de les persones que treballen amb els nostres sistemes.

MESURES DE PROTECCIÓ MÍNIMA CONTRA ATACS CIBERNÈTICS:

Hi ha factors que fan que els nostres sistemes més vulnerables: el tipus d'instal·lació que té, les aplicacions que fem servir (o tipus d'informació ens encarreguem, són factors molt importants quan es tracta de l'aplicació de mesures de seguretat o d'altres). En qualsevol cas, sempre has de complir unes mínimes mesures de protecció per evitar un atac cibernètic.

• Mantenir actualitzat amb les últimes antivirus i programari.
  • Triar contrasenyes segures per a tots els dispositius.
  • No descarregar contingut de fonts desconegudes o pirates.
  • Realitzar còpies de seguretat de forma regular.
  • Ús a xarxes d'accés wifi WPA2

Encara que podem incorporar aquestes i altres mesures seguretat, finalment podem ser víctimes d'un atac cibernètic. En aquest cas, per minimitzar les conseqüències l'assegurança #RealeCiberseguridad ens ofereix: assistència tècnica, la cobertura de les despeses d'investigació de l'accident, reparació i recuperació de dades suprimides i desperfectes en equips i responsabilitat enfront de tercers.

Però per evitar les conseqüències d'un atac cibernètic, l'assegurança Reale Ciber Seguridad li ofereix des del primer moment la possibilitat de fer una anàlisi de sistemes de l'ordinador per detectar vulnerabilitats, assistència tècnica remota per resoldre la problemes de seguretat detectades i assessorament per complir amb les obligacions de la protecció de dades.

També té aquesta assegurança cobreix la responsabilitat civil per danys causats a tercers, com a conseqüència de la difusió de dades de caràcter personal.

Més Informació:

Ferran Brugalada i Riu