Nou: Servei d'acompanyament a la Víctima del Delicte en seu judicial

Ens complau posar en el teu coneixement, als efectes que consideris oportuns, que el proper 3 d'abril de 2018 entrarà en funcionament el "Servei d'Acompanyament a la Víctima del Delicte en seu judicial", en el marc del nou model d'atenció a les víctimes del delicte del Departament de Justícia.

L'objectiu d'aquest servei és el d'informar, assessorar, donar suport i atendre, tot realitzant, si s'escau, un treball de contenció i suport emocional, a les persones víctimes d'un delicte de violència de gènere en el moment de la compareixença davant del Jutjat de Violència de la Dona (o els Jutjats d'Instrucció especialitzada) i a les persones víctimes de qualsevol delicte, inclòs el de violència de gènere, en el moment de l'acte de judici oral que se celebra en la seu dels Jutjats Penals o les Audiències Provincials, en coordinació amb les Oficines d'Atenció a la Víctima del Delicte (OAVD) i si s'escau, la seva derivació posterior.

El Departament de Justícia ha manifestat que en cap cas es farà assessorament jurídic ja que això li correspon a l'advocat o l'advocada de la víctima i que aquest servei constitueix només un suport a les víctimes i dóna acompliment a l'estatut de víctima.