Decret llei 39/2020, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19

La Generalitat de Catalunya ha aprovat el DECRET LLEI 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19, que preveu un ajut puntual i extraordinari en forma de prestació econòmica de pagament únic, per un import fix de 2.000 euros, per a persones:

1. Donades d'alta al Règim Especial del Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA) , o

2. Bé en règims alternatius a aquest,

tant si exerceixen l'activitat econòmica com a persona física com si ho fan dins d'una empresa amb personalitat jurídica, amb el requisit de tenir una dimensió màxima de 6 persones entre persones treballadores autònomes i persones contractades.

En el cas de les empreses amb personalitat jurídica i cooperatives, el nombre màxim de persones sòcies és de tres.

Us adjuntem el text d'aquest DECRET LLEI i de la RESOLUCIÓ TSF/2799/2020, de 4 de novembre, per la qual s'aprova la convocatòria d'ajuts per afavorir el manteniment de l'activitat econòmica de les persones treballadores autònomes, persona física, i de les persones treballadores autònomes que formen part d'una microempresa davant els efectes de les noves mesures adoptades per fer front a la COVID-19 (ref. BDNS 531661).

Des de l'Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya, que havia reclamat insistentment ajuts per al col·lectiu de professionals de Catalunya, valorem positivament aquesta mesura i continuarem treballant per tal d'aconseguir noves ajudes per a tots els i les professionals que han d'afrontar les conseqüències d'aquesta pandèmia.

+ Accedir al DECRET LLEI 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19. (DOGC 8263 de 4 de novembre de 2020).

RESOLUCIÓN TSF/2799/2020, de 4 de noviembre, por la que se aprueba la convocatoria de ayudas para favorecer el mantenimiento de la actividad económica de las personas trabajadoras autónomas, persona física, y de las personas trabajadoras autónomas que forman parte de una microempresa ante los efectos de las nuevas medidas adoptadas para hacer frente a la COVID-19 (ref. BDNS 531661). (DOGC núm. 8265, de 6 de novembre de 2020)