XVII Observatori de la Justícia Gratuïta

El XVII Observatori de la Justícia Gratuïta, publicat pel Consell General de l'Advocacia, està ara disponible, oferint una visió completa de les dades relacionades amb l'assistència jurídica gratuïta de l'any 2022. A través d'aquest informe, tindreu l'oportunitat d'aprofundir en aquest important àmbit i conèixer en detall les estadístiques i les tendències que s'han produït en relació amb els serveis legals gratuïts durant l'any passat.

Avui, en ocasió del Dia de la Justícia Gratuïta, volem destacar el recent llançament de l'Observatori sobre la Justícia Gratuïta publicat pel Consejo General de la Abogacía. Aquest informe proporciona una visió detallada sobre l'estat actual d'aquest servei fonamental. Amb una força de 42.450 professionals de l'advocacia inscrits al Torn d'Ofici, s'ha aconseguit un fita remarcable: l'atenció de més de dos milions d'assumptes de Justícia Gratuïta durant l'any 2022.

Aquesta xifra assolida per primer cop és un testimoni del treball ardu i compromès dels advocats que dediquen els seus esforços a oferir assistència jurídica gratuïta als més necessitats. Acompanyant aquesta fita històrica, s'ha produït un augment significatiu en la inversió destinada a aquest àmbit essencial. L'any passat, la inversió va registrar un augment del 4,3%, ascendint fins als 296,8 milions d'euros. Aquesta dada posa de manifest el reconeixement de la importància d'aquest servei i la voluntat de garantir l'accés a la justícia per a tothom, independentment de la seva situació econòmica.

En el context actual, lamentablement, s'ha observat un increment en els casos relacionats amb la violència de gènere. Aquesta situació ens recorda la importància de tenir professionals qualificats disponibles per atendre les víctimes i proporcionar-los el suport necessari en aquests moments de vulnerabilitat.

D'una altra banda, cal destacar que la inversió per ciutadà supera els 6 euros, una xifra que reflecteix la priorització d'aquest servei públic essencial per a la societat. Això assegura que tothom tingui l'oportunitat de defensar els seus drets legals, independentment de la seva capacitat econòmica.

En quant a les retribucions, a nivell estatal, s'ha produït un lleuger increment fins als 148 euros per assumpte. Aquesta millora és un reconeixement al treball i l'esforç dels advocats que exerceixen aquesta tasca imprescindible per a la societat.

Destaquem que el Col·legi d'Advocats de Granollers s'han obert 15.573 assumptes d'assistència jurídica gratuïta.

Finalment, és reconfortant saber que el 84% dels usuaris del servei tenen una opinió positiva sobre la seva experiència. Això reflecteix la importància d'aquesta xarxa de suport legal i el seu impacte positiu en la vida de les persones que necessiten assistència jurídica gratuïta.

+ Accedeix a l'Observatori de l'any 2022 i amplia la informació sobre l'assistència jurídica gratuïta.