Dia internacional de la Dona

El Dia Internacional de la Dona es commemora cada 8 de març, amb la finalitat de no oblidar la lluita que les dones han de realitzar dia rere dia per adquirir els mateixos drets que els homes en el mercat laboral.

És un dia on es recorda la lluita per la llibertat, igualtat, justícia i pau social. Per tal de que les dones es reconeguin com a part de la vida pública i econòmica, així com per reivindicar la seva pertinença i protagonisme en una història, que en multitud d'ocasions les ha obviat o oblidat.

És un dia aprofitat tradicionalment per a reivindicar el feminisme denunciant el sexisme. Aquest dia commemora la lluita de les dones per la seva participació, juntament amb els homes, en l'àmbit laboral i, per tant, pel dret a la independència econòmica.

És un dia més per lluitar per la igualtat, la participació i l'empoderament de la dona en tots els àmbits de la societat.

Des de la Comissió de Violència de Gènere i la Comissió d'Igualtat de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers, estem compromesos en treballar any rere any, per crear espais de millora, per aconseguir una societat més justa, pacífica i sostenible, lluitant per la igualtat i el progrés, així com per l'erradicació de la Violència de Gènere.

Volem felicitar i recolzar a totes les dones, i expressar el nostre compromís permanent en aquest llarg camí. El 8M segueix sent necessari, hi ha moltes coses per les que seguir lluitant, però també tenim moltes altres de positives, per les que seguir celebrant el 8M.