Convocatòria per a la cobertura d’ una plaça per a la Prestació del Servei d’Assessorament d’Intermediació en Habitatge (OFIMEH)
- Darrera actualització el 03 Novembre 2025
 - Vist: 31
 
La Junta de Govern de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers (ICAVOR), en la seva sessió de data 30 d'octubre de 2025 acorda aprovar la present convocatòria per a la selecció d'un lletrat/da per a la cobertura d'una plaça adscrita al Servei d'Assessorament d'Intermediació en Habitatge (OFIMEH) en el municipi de Bigues i Riells, d'acord amb el conveni de col·laboració subscrit amb aquesta administració local, per el període comprés des de l'1 de gener de 2026 al 31 de desembre de 2026.
Aquesta convocatòria es dicta en exercici de les competències atribuïdes al Col·legi d'Advocats com a corporació de dret públic, d'acord amb el que disposa la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre col·legis professionals, modificada per la Llei 25/2009, de 22 de desembre; així com la Llei 7/2006, de 31 de maig, d'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals de Catalunya.
Igualment, s'ajusta al que estableixen els Estatuts col·legials vigents, el Reglament del Torn d'Ofici i Assistència al Detingut del Col·legi, i al conveni de col·laboració subscrit amb l'Ajuntament de Bigues i Riells per el desenvolupament del Servei d'Assessorament d'Intermediació en Habitatge (OFIMEH).
El procés selectiu es regirà pels principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, i per les normes establertes en aquesta convocatòria.
1. Objecte de la Convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció d'un (1) advocat/da col·legiat/da a l'ICAVOR per a la prestació del Servei d'Assessorament d'Intermediació en Habitatge (OFIMEH) al municipi de Bigues i Riells.
La cobertura de la plaça queda condicionada a l'aprovació i percepció de la subvenció o aportació corresponent per part de l'entitat pública finançadora.
2. Requisits de les Persones Aspirants
Per ser admeses al procés de selecció, les persones aspirants hauran de complir els següents requisits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a) Ser advocat/da exercent col·legiat/da a l'ICAVOR.
b) Estar al corrent de pagament de les quotes col·legials i no tenir expedients disciplinaris oberts.
c) Acreditar una experiència mínima de tres anys en l'exercici professional i haver prestat serveis almenys en dues àrees del Torn d'Ofici.
d) Disposar de formació específica en Dret, acreditable documentalment.
e) Tenir despatx obert dins l'àmbit territorial del Col·legi.
f) No estar inscrit/a en cap altre Servei d'Assessorament d'Intermediació en Habitatge.
 g) Acreditar disposar d'una pòlissa de responsabilitat civil professional amb una cobertura mínima equivalent a la prevista en la pòlissa col·lectiva del Col·legi.
h) Estar donat/da d'alta al RETA o a una mútua de previsió social, amb aportació del darrer rebut acreditatiu.
i) Comprometre's a atendre els ciutadans en la llengua oficial que escullin (català o castellà), d'acord amb l'article 6 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i la Llei 1/1998, de política lingüística. j
j) No estar incurs/a en causa d'incapacitat o incompatibilitat per a l'exercici de la professió.
3. Presentació de Sol·licituds
Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s'hauran de presentar al Registre General de l'ICAVOR, o bé telemàticament a través de l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., com a data màxima el proper dia 14 de novembre de 2025.
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
• Currículum Vitae actualitzat.
• Documentació acreditativa dels mèrits al·legats (títols, certificats de cursos, etc.).
• Declaració responsable de compliment dels requisits establerts a la base 2.
• Còpia de la pòlissa de responsabilitat civil i del rebut acreditatiu.
• Justificant d'estar al corrent de la Seguretat Social o de la Mútua de Previsió Social.
4. Procés de Selecció i Criteris d'Avaluació
El procés de selecció es durà a terme el dia 20 de novembre a les 16:00 hores a la seu del Col·legi de Granollers, carrer Llevant, 2. El procés es realitzarà mitjançant el sistema de concurs-oposició, amb una puntuació màxima de 100 punts, distribuïts de la següent manera:
A) Fase d'Oposició (Puntuació màxima: 70 punts) Aquesta fase és eliminatòria i consistirà en dues proves:
1. Prova escrita (Puntuació màxima: 40 punts): Resolució d'un cas pràctic relacionat amb les matèries pròpies del Servei d'Intermediació en Habitatge. Es valorarà el coneixement jurídic, la capacitat d'anàlisi i la claredat expositiva. Per superar aquesta prova caldrà obtenir una puntuació mínima de 20 punts.
2. Entrevista personal (Puntuació màxima: 30 punts): L'entrevista versarà sobre el currículum de la persona aspirant, la seva motivació i les seves aptituds per a la prestació del servei (habilitats comunicatives, empatia, resolució de conflictes).
B) Fase de Concurs (Puntuació màxima: 30 punts) Només accediran a aquesta fase les persones que hagin superat la fase d'oposició. Es valoraran els següents mèrits, degudament acreditats:
• Experiència professional en serveis d'intermediació en habitatge i torn d'ofici: [Ex: fins a 15 punts].
• Formació especialitzada addicional en matèries rellevants per al servei: [Ex: fins a 10 punts].
• Coneixement acreditat d'altres idiomes: [Ex: fins a 5 punts].
La puntuació final del procés selectiu serà la suma de les puntuacions obtingudes en ambdues fases. En cas d'empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en la prova escrita, i si persisteix, la major antiguitat col·legial.
5. Tribunal de Selecció
El Tribunal de Selecció estarà compost per:
• President/a: Un/a Diputat/da de la Junta de Govern de l'ICAVOR.
• Vocals:
• Un/a lletrat/da especialista en Dret Administratiu designat/da per la Junta de Govern.
• Un/a tècnic/a designat/da per les administracions locals implicades.
• Secretari/a: El/La Secretari/ària del Col·legi o persona en qui delegui, amb veu però sense vot.
El Tribunal actuarà amb plena autonomia funcional, garantirà la imparcialitat i la professionalitat de les seves decisions i vetllarà pel compliment dels principis rectors d'aquest procés.
6. Condicions del Servei
La persona seleccionada s'incorporarà al servei en la data que s'estableixi. La prestació del servei es formalitzarà mitjançant el corresponent contracte d'arrendament de serveis. La remuneració serà de 35 euros/hora bruts, finançada mitjançant la subvenció pública corresponent.
El Col·legi realitzarà les gestions necessàries per garantir el pagament puntual d'aquesta.
Cada final de trimestre, el lletrat/da haurà de presentar al Col·legi:
- • Certificat segons el model vigent, amb les hores efectivament prestades.
 - • En finalitzar el servei, una Memòria d' Activitats Final en el termini màxim d'un mes.
 
El Col·legi liquidarà els imports meritats un cop rebuda la subvenció per part de l'Administració corresponent i prèvia validació del certificat d'hores.
La formalització del Contracte de Serveis Professionals amb el Col·legi s'haurà d'efectuar dins dels dos primers mesos des de l'inici del servei, i quedarà condicionada a l'existència de cobertura pressupostària i a la vigència del conveni de col·laboració amb l'entitat pública finançadora.
Els horaris podran estar subjectes a variacions en funció de les necessitats del servei i de les indicacions de l'Ajuntament de Bigues i Riells. El servei es realitzarà en divendres alterns a concretar entre la franja horària de les 9:00 h. a les 14:00 h.
El número d'hores de servei de lletrat/da serà de 6 hores mensuals.
Durant el mes d'agost no hi haurà servei.
Qualsevol modificació en els horaris o condicions del servei serà comunicada amb la deguda antelació i requerirà l'acord de les parts.
7. Règim de Recursos
Contra la present convocatòria i els seus actes d'aplicació que posin fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar, potestativament, recurs de reposició davant la Junta de Govern de l'ICAVOR en el termini d'un mes, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció competent en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seva publicació o notificació.
8. Protecció de Dades de Caràcter Personal
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (RGPD), i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les seves dades personals seran tractades per l'ICAVOR amb la finalitat exclusiva de gestionar la seva participació en aquest procés de selecció.
La base jurídica del tractament és el consentiment de l'interessat i el compliment d'una missió realitzada en interès públic. Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual van ser recollides i per determinar les possibles responsabilitats que se'n poguessin derivar. Les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició adreçant-se a l'ICAVOR.
A Granollers, a 03 de novembre de 2025
Signat:
Degà de l'ICAVOR
Secretària de l'ICAVOR
									
						
						