Convocatòria per a la cobertura de sis places per integrar la Comissió de Dictàmens.
- Darrera actualització el 03 Novembre 2025
 - Vist: 47
 
La Junta de Govern de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Granollers (ICAVOR), en la seva sessió de data 30 d'octubre de 2025 acorda aprovar la present convocatòria per a la selecció sis lletrats/des per a la cobertura de 6 places per integrar la Comissió de Dictàmens, per el període comprés des de l'1 de gener de 2026 al 31 de desembre de 2026.
Aquesta convocatòria es dicta en exercici de les competències atribuïdes al Col·legi d'Advocats com a corporació de dret públic, d'acord amb el que disposa la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre col·legis professionals, modificada per la Llei 25/2009, de 22 de desembre; així com la Llei 7/2006, de 31 de maig, d'exercici de professions titulades i dels col·legis professionals de Catalunya.
Igualment, s'ajusta al que estableixen els Estatuts col·legials vigents, el Reglament del Torn d'Ofici i es fa esment l'article 246.1 de la LEC i els que derivin del reglament regulador de la prestació de serveis relacionats amb la revisió, informe i reclamació de minutes d'honoraris professionals del Col·legi.
El procés selectiu es regirà pels principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, i per les normes establertes en aquesta convocatòria.
1. Objecte de la Convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de sis (6) advocats/des col·legiats/des a l'ICAVOR per a integrar la Comissió de Dictàmens. Una de les places, de les sis referides, s'encarregarà de la realització dels dictàmens del Torn d'Ofici amb caràcter voluntari sense retribució.
2. Requisits de les Persones Aspirants
Per ser admeses al procés de selecció, les persones aspirants hauran de complir els següents requisits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a) Ser advocat/d col·legiat/da a l'ICAVOR, exercent o no exercent amb experiència professional en l'Àmbit del Dret Privat. Pel que fa a la plaça encarregada de la realització de dictàmens del Torn d'Ofici, s'admetran les sol·licituds d'aquelles persones que tot i no estar col·legiades tinguin la consideració de juristes de reconegut prestigi.
b) Estar al corrent de pagament de les quotes col·legials , segon siguin exercents o no exercents, i no tenir expedients disciplinaris oberts.
d) Disposar de formació específica en Dret, acreditable documentalment.
f) No estar inscrit/a en cap altre Servei d'Assessorament derivat de l'ICAVOR.
3. Presentació de Sol·licituds
Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s'hauran de presentar al Registre General de l'ICAVOR, o bé telemàticament a través de l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., com a data màxima el proper dia 14 de novembre de 2025.
La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la següent documentació:
• Currículum Vitae actualitzat.
• Documentació acreditativa dels mèrits al·legats (títols, certificats de cursos, etc.).
• Declaració responsable de compliment dels requisits establerts a la base 2.
4. Procés de Selecció i Criteris d'Avaluació
El procés de selecció es durà a terme el dia 20 de novembre, de 16:00 hores a 18:00 hores, a la seu del Col·legi de Granollers, carrer Llevant, 2. El procés es realitzarà mitjançant el sistema de concurs-oposició, amb una puntuació màxima de 100 punts, distribuïts de la següent manera:
A) Fase d'Oposició (Puntuació màxima: 70 punts) Aquesta fase és eliminatòria i consistirà en dues proves:
1. Prova escrita (Puntuació màxima: 40 punts): Elaborar el dictamen de la minuta impugnada d'honoraris a sol·licitud del Jutjat i altres informes i/o dictàmens previstos a la normativa vigent.
2. Entrevista personal (Puntuació màxima: 30 punts): L'entrevista versarà sobre el currículum de la persona aspirant, la seva motivació i les seves aptituds per a la prestació del servei.
B) Fase de Concurs (Puntuació màxima: 30 punts) Només accediran a aquesta fase les persones que hagin superat la fase d'oposició. Es valoraran els següents mèrits, degudament acreditats:
• Experiència professional en Revisió, informes i reclamació de minutes professionals: [Ex: fins a 15 punts].
• Formació especialitzada addicional en matèries rellevants per al servei: [Ex: fins a 10 punts].
• Coneixement acreditat d'altres idiomes: [Ex: fins a 5 punts].
La puntuació final del procés selectiu serà la suma de les puntuacions obtingudes en ambdues fases. En cas d'empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en la prova escrita, i si persisteix, la major antiguitat col·legial.
5. Tribunal de Selecció
El Tribunal de Selecció estarà compost per:
• President/a: Un/a Diputat/da de la Junta de Govern de l'ICAVOR.
• Vocals:
• Un/a lletrat/da especialista en Dret Administratiu designat/da per la Junta de Govern.
• Un/a tècnic/a designat/da per les administracions locals implicades.
• Secretari/a: El/La Secretari/ària del Col·legi o persona en qui delegui, amb veu però sense vot.
El Tribunal actuarà amb plena autonomia funcional, garantirà la imparcialitat i la professionalitat de les seves decisions i vetllarà pel compliment dels principis rectors d'aquest procés.
6. Condicions del Servei
La persona seleccionada s'incorporarà al servei en la data que s'estableixi. La remuneració serà de 60 euros/per informe, IVA i IRPF a part (excepte els informes de Torn d'Ofici, que no són objecte de retribució).
El termini per a presentar els informes un cop s'han assignat serà de 15 dies hàbils.
7. Règim de Recursos
Contra la present convocatòria i els seus actes d'aplicació que posin fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar, potestativament, recurs de reposició davant la Junta de Govern de l'ICAVOR en el termini d'un mes, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció competent en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seva publicació o notificació.
8. Protecció de Dades de Caràcter Personal
De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (RGPD), i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones aspirants que les seves dades personals seran tractades per l'ICAVOR amb la finalitat exclusiva de gestionar la seva participació en aquest procés de selecció.
La base jurídica del tractament és el consentiment de l'interessat i el compliment d'una missió realitzada en interès públic. Les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual van ser recollides i per determinar les possibles responsabilitats que se'n poguessin derivar. Les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició adreçant-se a l'ICAVOR.
A Granollers, a 03 de novembre de 2025
Signat:
Degà de l'ICAVOR
Secretària de l'ICAVOR
									
						
						