Millora del servei per facilitar còpies dels documents als advocats

Millora del servei per facilitar còpies dels documents als advocats el pla global de transformació iniciat per la Generalitat inclou un conjunt d'iniciatives per assolir els objectius d'estalvi, eficiència i modernització definits en el nou model TIC.

Benvolguts/des,

Us informem que el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat de Catalunya ha iniciat un Pla global de transformació que, entre d'altres iniciatives, pretén oferir als advocats, procuradors i advocats de la Generalitat un servei d'obtenció de còpies dels documents que aquests professionals sol·licitin als òrgans judicials mitjançant el seu escaneig.

Aquesta iniciativa s'implantarà en diferents fases, la primera de les quals ja està operativa a la Ciutat de la Justícia i als partits Judicials de Balaguer i El Vendrell. Desprès, progressivament, s'anirà estenent a la resta del territori en dates encara pendents de planificar. Mitjançant aquestes mesures s'assoliran els següents objectius:

• Reducció del cost del servei de còpies
  • Afavoriment de l'ús de l'expedient judicial electrònic
  • Gratuïtat del servei de còpies per als professionals externs (justícia gratuïta, torn d'ofici, etc.)
  • Homologació del servei de còpies per tots els jutjats

La gestió de les còpies es farà de la següent manera:

• Com a norma general, els advocats, procuradors o advocats de la Generalitat podran utilitzar els equipaments instal·lats per al seu ús exclusiu dins dels edificis judicials, però fora de la pròpia dependència de l'òrgan judicial.
  • Aquest equipament només permetrà l'escaneig de documents en un dispositiu USB, per la qual cosa l'usuari s'haurà de dotar prèviament d'un llapis de memòria on poder-se descarregar la documentació escanejada. No obstant, a la Ciutat de la Justícia, les màquines multifunció sí que tindran la possibilitat d'imprimir o fotocopiar.
  • L'usuari s'identificarà a la màquina multifunció teclejant un codi identificatiu (codi PIN), que li serà facilitat pel seu col·legi professional.

Granollers, 20 de juny de 2016

Atentament,