L’advocacia catalana lliura al Síndic de Greuges més de 11.000 firmes contra la Llei de taxes

L'advocacia catalana lliura al Síndic de Greuges més de 11.000 firmes contra la Llei de taxes i interposa recurs contenciós administratiu contra la Llei de taxes.

Benvolguts companys,

Tal com us informàvem en nota de premsa anterior, el passat 21 de gener d'enguany la plataforma "Justícia para Todos", constituïda, entre d'altres entitats, pel Consejo General de la Abogacía Española (CGAE), va lliurar al Ministeri de Justícia més de 250.000 signatures contra la Llei de taxes, reclamant-li alhora "un diàleg constructiu i solucions eficaces als greus problemes existents en la Justícia ".

Doncs bé: el passat 31 de gener d'enguany, el Consell de l'Advocacia Catalana, va lliurar al Síndic de Greuges un total de 11.399 firmes que els catorze Col•legis d'Advocats de Catalunya han recollit en contra de les taxes judicials. El Síndic estudiarà aquesta reivindicació conjunta de l'advocacia catalana, que considera desmesurada la taxa estatal que s'exigeix per poder interposar un procediment judicial, que vulnera un dels drets més fonamentals del ciutadà: el dret a la tutela judicial efectiva.

Aquesta no és l´única mesura que ha adoptat l'advocacia catalana , que ha presentat un recurs davant la sala contenciosa administrativa de l'audiència nacional contra l'Ordre ministerial que regula el pagament de les taxes judicials previstes a la Llei 10/2012, de 20 de novembre. En el recurs, el Consell de l'Advocacia Catalana sol•licita la suspensió de l'aplicació de l'Ordre Ministerial per considerar que vulnera el dret a la tutela judicial efectiva, reconegut a l'article 24 de la Constitució: les taxes constitueixen un 'obstacle econòmic insalvable per a infinitat de particulars, tenint en compte la seva elevada quantia', diu el recurs, que alerta del 'desproporcionat efecte dissuasori' de l'accés a la justícia que poden generar les noves taxes 'especialment en aquelles persones amb menys recursos econòmics, sense arribar a beneficiar-se de l'assistència jurídica gratuïta'. L'advocacia catalana sol•licita l'anul•lació de l'ordre ministerial que regula les taxes i, per tant, la seva aplicació, per 'inconstitucional'.

Atentament,

Ramon Ignasi Palau, Comissió de Comunicació