Josep Medina proclamat vicepresident del CICAC

El nostre Degà, Josep Medina, proclamat vicepresident del Consell de l'Advocacia Catalana.  El Consell escull anualment un President i un Vicepresident entre els Degans dels 14 Col·legis d'Advocats catalans perquè el representin per un període d'un any.

Ens plau informar-vos que el passat divendres 22 de desembre d'enguany, el nostre Degà, en Josep Medina i Padial, va ser nomenat per unanimitat Vicepresident del Consell de l'Advocacia Catalana, una molt bona notícia per tancar l'any, degut al prestigi que pel nostre Col·legi comporta que el nostre Degà hagi estat designat per a aquest càrrec.

D'aquesta manera, en Josep Medina s'incorpora a un projecte que encapçalarà en Julio J. Naveira, Degà del Col·legi d'Advocats de Mataró, que rellevarà en la presidència al Degà de Girona, Carles McCragh, que té l'objectiu prioritari de "vetllar pel Dret de Defensa dels advocats com a eix vertebrador de la plena garantia dels Drets dels ciutadans davant la justícia". En aquest sentit, el nou representant de l´Advocacia Catalana, Julio J. Naveira, va explicar que "correspon a l'advocat la defensa dels drets dels ciutadans" i que "per tal que aquesta sigui eficaç, és necessari i imprescindible que l'advocat pugui exercir la seva tasca amb total llibertat i sense entrebancs de cap tipus".

És per això que l'objectiu principal de Naveira, com a representant de la institució, serà "prioritzar el Dret de Defensa dels advocats, perquè es l´única forma de garantir els drets dels ciutadans davant la justícia". "Els professionals de l'advocacia hem d´exercir la nostra professió, fonamental per garantir l´Estat de Dret, amb totes les eines al nostre abast i sense ser injustament qüestionats". Per aquest motiu el nou President es va comprometre a "fer sentir la veu de l'Advocacia institucional a l'hora de tirar endavant les reformes legislatives necessàries per tal de solucionar de forma eficaç els problemes de la ciutadania", per afegir que "i no només exposant els problemes amb què es troben els ciutadans i els advocats a l'hora de reclamar justícia, sinó també proposant solucions".

Una foto per a la història: el nostre Degà, Josep Medina, amb el nou President, Julio Naveira, Degà del Col·legi d'Advocats de Mataró, i el President sortint, Carles McCragh, Degà del Col·legi d'Advocats de Girona.

Atentament,

COMISSIÓ DE COMUNICACIÓ