Conveni entre ICAVOR i l’Ajuntament de les Franqueses per oferir servei d’assessorament jurídic a la dona i a persones LGTBI

Les Franqueses disposarà d'un servei d'assessorament jurídic a la dona i a persones LGTBI amb la col·laboració amb el Col·legi d'Advocats de Granollers.

L'Ajuntament de les Les Franqueses del Vallès ha fet un pas endavant en el treballa d'erradicació de les violències masclistes. A  partir de 2022, el Servei d'Informació i Atenció a les Dones, el SIAD, oferirà assessorament jurídic a la dona i a persones LGTBI. Aquest servei és fruit d'un conveni de col·laboració que han signat el passat divendres 17 de desembre  la regidora de Feminisme i Igualtat, Marta Reche, i el degà del Col·legi d'Advocats de Granollers, Joan Martínez.

El  Col·legi d'Advocats de Granollers designarà un lletrat o lletrada a tasques d'assessorament a les Franqueses vuit hores al mes. D'aquestes hores hi haurà una dedicació de dues hores presencials a les dependències del SIAD a Bellavista, a Bellavista Activa, i dues més a les de Corró d'Avall, a l'Espai Can Prat. Les altres quatre hores es destinaran a gestió interna conjuntament amb les tècniques del SIAD.

Des d'ICAVOR destaquem la importància de la col·laboració amb els ajuntaments en aquest àmbit jurídic, ajudant a lluitar contra la violència masclista i assessorant  a les víctimes per que puguin estar informades dels circuits establerts per trobar protecció.