El proper divendres, 25 d'octubre, tindrà lloc la IV jornada sobre l'ús del català a la justícia

Us informem que el proper divendres 25 d'octubre tindrà lloc la IV Jornada sobre l'ús del català a la justícia que té l'objectiu de fer reflexionar l'advocacia sobre les mesures per impulsar el català en l'àmbit de la justícia.

La trobada, que organitza la Comissió de Llengua del Consell dels Il•lustres Col•legis d'Advocats de Catalunya, tindrà lloc a la sala auditori Marià Vila d'Abadal de l'edifici El Sucre de Vic (C/ Historiador Raimon d'Abadal i Vinyals, número 5), i es divideix en dues parts: d'una banda, s'ha programat la conferència "La Carta europea, 10 anys després", en què dos experts (el Sr. Alberto López Basaguren, catedràtic en Dret Constitucional i membre del Comitè d'Experts de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, del Consell d'Europa i el Sr. Emyr Lewis, advocat i exmembre d'aquest Comitè) valoraran l'aplicació de la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries durant els últims deu anys a l'Estat espanyol. I de l'altra, s'ha organitzat una taula rodona amb el títol "El català: requisit o mèrit", que moderarà el periodista Francesc Cruanyes, en què es busca debatre de manera àgil i dinàmica la consideració de mèrit o requisit del coneixement de la llengua pròpia així com el del Dret català per exercir a Catalunya.
En aquesta taula rodona estaran presents la Il•ltre. Sra. Gemma Calvet, presidenta de la Comissió de Justícia al Parlament de Catalunya, l'Il•lm. Sr. José Luis Gómez Arbona, magistrat jutge degà dels Jutjats de Vic, la Sra. Teresa Andreu i Massana, responsable de l'Àrea de Suport i Relacions Contencioses de la Direcció General d'Assumptes Contenciosos del Gabinet Jurídic de la Generalitat de Catalunya, i el Sr. Santi Pons, advocat.

La inauguració de la jornada tindrà lloc a les 9:30 i anirà a càrrec de l'Hble. Sr. Germà Gordó, conseller de Justícia de la Generalitat de Catalunya, Excm. Sr. Miquel Sàmper, president del Consell dels Col•legis d'Advocats de Catalunya i Excm. Sr. Josep Maria Vila d'Abadal, alcalde de Vic.

L'assistència és gratuïta, però cal confirmació bé enviant un correu electrònic a l'adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o trucant al telèfon al 934 875 068.

Us hi esperem!

Atentament,