Conclou les II Jornades de dret penal organitzades pel Col·legi d'Advocats de Granollers

L'Il•lustre Col•legi d'Advocats de Granollers revalida amb nota l'organització de les "II Jornades de Dret Penal"

Us informem que a les 13:00 hores d'avui divendres han conclòs les "II Jornades de Dret Penal" organitzades pel nostre Col•legi a l'hotel Ciutat de Granollers, a les que es van inscriure uns setanta companys. Un èxit aclaparador, sense lloc a dubtes, degut en part a l'immens treball dels diputats de formació inicial i continuada, Toni Font i Mari Carmen Martínez Hinarejos, que han invertit hores del seu temps perquè tinguessin l'èxit que han tingut, a l'ajut del personal del Col•legi i a que s'ha comptat amb primeres espases en la matèria, que s'han fet càrrec de les set ponències que ompliren aquestes jornades, i als quals des d'aquestes línies, per ordre d'intervenció, volem transmetre el nostre més sincer agraïment: Il•lma. Sra. Isabel Massigoge Galbis, jutgessa del jutjat d'instrucció número 4 de Granollers, que es va fer càrrec de la primera ponència, diligències de prova i resolucions judicials de sobreseïment i arxiu en fase d'instrucció; Sr. Alexandre Girbau i Coll, advocat, doctor en Dret i professor de la Universitat de Barcelona, que es va fer càrrec de la segona, l'exercici dels drets del detingut i habeas corpus; Sr. Jorge Navarro Massip, advocat penalista, professor del màster d'advocacia penal de l'ICAB i professor associat de la Universitat Pompeu Fabra; que es va fer càrrec de la tercera, Incident de nul•litat d'actuacions i recurs d'empara constitucional; Il•lm. Sr. Javier Molina Gimeno, magistrat del jutjat penal número 2 de Granollers, que es va fer càrrec de la quarta, qüestions pràctiques sobre valoració de la prova en el judici oral; Sra. Isabel Gallardo Hernández, jutgessa substituta en l'ordre penal, que es va fer càrrec de la cinquena, execució de les penes: substitució i suspensió de la execució, i indult abans d'entrar a la presó: suspensió; Sr. Jaume Saura Estapà, doctor en Dret i professor titular de Dret internacional públic i relacions internacionals a la Universitat de Barcelona, que es va fer càrrec de la sisena, recurs davant el TEDH: qüestions pràctiques i procediment; i el Sr. Andreu Casademunt Comas, advocat i col•laborador docent a la Universitat oberta de Catalunya, que es va fer càrrec de la setena i última ponència, qüestions pràctiques sobre el Dret Penitenciari.

El balanç ha estat molt satisfactori, explicava el nostre Degà, Josep Medina: "un èxit aclaparador d'assistència. Els responsables de formació del nostre Col•legi han fet una gran tasca organitzativa i han estat molt encertats en la tria de les matèries objecte de cada una de les ponències, que han suscitat gran interès entre els professionals que s'hi dediquen, que ens ho han fet saber. Estem summament satisfets amb els resultats i esperem que aquestes jornades hauran estat profitoses pels assistents." Medina va concloure dient: "Ja ho vam avisar que la cosa no acabaria en unes primeres jornades, les que amb el mateix èxit vàrem organitzar l'any passat aquí, a l'hotel Ciutat de Granollers, que van ser la primera pedra; ho hem dit per activa i per passiva, que el nostre Col•legi ha apostat decididament per la formació continuada presencial, i aquí teniu una mostra més. La profusió normativa d'avui en dia ens obliga a estar cada vegada més formats i especialitzats en tots els aspectes, teòrics i pràctics, de les diferents disciplines. I si no ho estem, estem abocats al fracàs més absolut en l'exercici de la professió. Sense cap mena de dubte, seguirem organitzant més jornades, amb les mateixes ganes de fer-ho bé i amb el mateix èxit que aquestes. Tanmateix, volem agrair a l'hotel Ciutat de Granollers tot l'ajut que ens ha prestat en l'organització d'aquestes II Jornades de Dret penal".

Atentament,
Ramon Ignasi Palau, Comissió de Comunicació