La Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya accedeix a la petició efectuada pel Col•legi sobre la conducció diària de detinguts

Mitjançant carta de data 28 de març d'enguany, el Degà del nostre Col•legi li transmetia al President del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, la gran preocupació del col•lectiu professional dels advocats vallesans pel que fa a la conducció dels detinguts des de les dependències policials a les judicials, ja que, incomprensiblement, els Mossos d'Esquadra de Granollers i de Mollet del Vallès només fan una conducció de detinguts al dia, normalment a les nou del matí, amb el consegüent perjudici que suposa per al detingut romandre en aquesta situació més del temps estrictament necessari, i que el més raonable seria fer dos conduccions, o pel cas que es fes una única conducció, que hi hagués en qualsevol supòsit la posada a disposició dels detinguts per les tardes.

L'esmentada carta concloïa amb la sol•licitud de que per la Sala de Govern del TSJ, es dictessin les instruccions pertinents i necessàries per posar-hi fi a aquesta pràctica per tal d'evitar els perjudicis que per als ciutadans comporta la situació de detenció més enllà del temps imprescindible.

Doncs bé, les gestions realitzades per la Junta del nostre Col•legi han fructificat, ja que la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en la seva sessió de celebrada en data 6 de maig d'enguany, va adoptar, entre d'altres, l'acord que a continuació transcrivim:

"Atesa la comunicació del Col•legi d'Advocats de Granollers sobre la problemàtica de les conduccions de detinguts en els partits judicials de Granollers i Mollet del Vallès, la Sala de Govern ACORDA (...) deixar sense efecte l'acord de que la diària conducció de detinguts queda limitada a aquells atestats que estiguin tancats a les 09:00 hores i, en el seu lloc, acorda el següent: el jutjat de guàrdia haurà de rebre els atestats amb detingut que quedin policialment conclosos amb una antelació horària que permeti la seva normal atenció processal durant les funcions presencials de guàrdia del dia en que l'atestat es culmini."

Així doncs, en base al l'esmentat acord de la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, us instem a que exigiu la posada a disposició judicial dels detinguts, fixant-vos atentament en l'hora de la detenció i l'hora en que aquesta se us comuniqui, per tal d'exigir als altres operadors jurídics la mateixa diligència que se'ns exigeix als advocats.

Atentament,

Ramon Ignasi Palau, Comissió de Comunicació