El Col•legi d'Advocats de Granollers presenta el curtmetratge "SHARE" a l'institut Eugeni Xamar de l'Ametlla del Vallès

El passat divendres 7 de novembre d'enguany, el nostre Degà i alguns membres de la Comissió de Drets Humans del nostre Col•legi, que presideix l'amic i company Joan Martínez, van presentar als alumnes de primer d'ESO de l'institut Eugeni Xamar de l'Ametlla del Vallès, el curtmetratge "SHARE", que vàrem coproduir per conscienciar els joves sobre les pernicioses i funestes conseqüències jurídiques que pot comportar la difusió no consentida d'imatges íntimes d'una persona a través de les xarxes socials.

"Això pot passar de veritat?" va ser la pregunta que els alumnes es van fer després de veure el curtmetratge, que conclou quan un jutge condemna a tres anys de presó al protagonista per difondre per les xarxes socials les imatges d'una amiga seva despullada sense que aquesta ho sabés. El president de la Comissió de Drets Humans els va explicar que aquest curtmetratge està basat en fets reals i que els casos amb els que ens trobem als jutjats solen ser pitjors.

La forma com s'aborda el tema de les xarxes socials en el curtmetratge va agradar força als alumnes, l'atenció dels quals va aconseguir captar, ja que en acabar, van fer moltes preguntes i van estar debatent força sobre el tema.

"Ens preocupa molt què està passant amb les tecnologies de la informació i els joves. Ens trobem amb joves que sense saber-ho fan un mal ús del Facebook, del mòbil, etc. i acaben cometent un delicte", va explicar el nostre Degà.

El balanç que podem fer, transcorregut un any des que es va presentar públicament el curtmetratge a la sala d'actes del Museu de Granollers, en un acte presidit pel Conseller de Justícia, és mot positiu: el seu ús s'ha cedit als Mossos d'Esquadra i a la Guàrdia Urbana de Badalona, entre d'altres organismes. I tenim previst oferir tallers a partir de la pel•lícula a tots els instituts de la comarca. De fet, aquesta mateixa setmana es repetirà l'experiència amb els alumnes de segon d'ESO d'aquell institut; tenim previstes projeccions a l'institut Vilamajor, de Sant Pere, i al de Montmeló, etc.

Com veieu, el curtmetratge està sent un èxit aclaparador. Sense cap mensa de dubte, i així ho revela l'experiència, a través d'ell hem aconseguit arribar al jovent per conscienciar-lo del greu problema que, malgrat la seva aparent innocuïtat, comporta la mala utilització de les xarxes socials. Ras i curt: el nostre Col•legi segueix compromès amb les finalitats socials que té estatutàriament encomanades.

Atentament,
Ramon Ignasi Palau, Comissió de Comunicació

Informació a VOTV  sobre la difusió de la pel·lícula "Share" als instituts.