ICAVOR i l'Ajuntament de Bigues i Riells ofereix assessorament gratuït per a persones en risc de desnonament

El Col·legi d'Advocats de Granollers i l'Ajuntament de Bigues i Riells han signat un conveni per posar en marxa el Servei d'Intermediació Hipotecària.

El proper 1 de novembre entrarà en funcionament, a Bigues i Riells, un servei gratuït d'assessorament i intermediació hipotecària per als ciutadans del municipi en risc d'execució hipotecària. Aquesta prestació és possible gràcies al conveni que han signat l'Ajuntament de Bigues i Riells i el Col·legi d'Advocats de Granollers. La signatura va ser el passat 1 d'octubre entre l'alcalde de Bigues i Riells Joan Galiano i el degà del Col·legi d'Advocats de Granollers Josep Medina.

L'Ajuntament de Bigues i Riells dóna així resposta a una demanda ciutadana considerant que les administracions locals han de ser el primer suport per a les persones i famílies que tenen dificultats per a fer front als pagaments dels préstecs hipotecaris i que, per tant, poden trobar-se en risc de perdre el seu habitatge.

El servei d'intermediació hipotecària dependrà de la regidoria de Suport a l'Habitatge Digne i en cada cas estudiarà les vies de comunicació i intermediació entre la part deutora i l'entitat financera. També es facilitarà informació i assessorament per trobar solucions consensuades que puguin evitar l'execució hipotecària per via judicial. Podran accedir a aquest servei persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Bigues i Riells, propietàries de l'habitatge habitual al mateix municipi –no s'inclouen segones residències–.

Inicialment aquest servei s'oferirà dos dies mensuals amb la possiblitat d'ampliar-se si així es considera necessari per tal d'atendre totes les demandes. Per fer-ne ús caldrà demanar hora a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) al Centre Cívic i Cultural el Rieral de Bigues, trucant al 93 865 62 25 o a través de l'adreça electrònica Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.