La secció 1a Sala contenciosa administrativa del TSJ estima cautelarment la petició de suspensió del requeriment que ens va formular l’AEAT d’informes o dictàmens emesos pel nostre Col•legi

La secció 1a de la Sala contenciosa administrativa del TSJ estima cautelarment la petició de suspensió del requeriment que ens va formular l'AEAT d'informes o dictàmens emesos pel nostre Col•legi durant els exercicis 2019 a 2011.

Com be sabeu, el Col•legi té obert un litigi amb la delegació de Catalunya de l'Agència Tributària, perquè aquesta ens va requerir perquè li remetéssim una relació d'informes o dictàmens emesos pel nostre Col•legi durant els exercicis 2009, 2010 i 2011, relatius a minutes dels nostres col•legiats, en el sí de procediments de jura de comptes, reclamacions judicials o extrajudicials o relatius a determinació de costes processals. Tal com us vam explicar en una nota de premsa anterior, nosaltres considerem que no tenim perquè facilitar la informació requerida, ja que els dictàmens no tenen cap mena de transcendència tributària, com pretén l'AEAT, atès que no tenen caràcter vinculant per al òrgan jurisdiccional (com bé sabeu, el secretari judicial pot introduir les modificacions que estimi oportunes). En el sí del procés contenciós administratiu que va instar el nostre Col•legi (procediment ordinari número 217/2014, el coneixement del qual ha correspost a la secció primera de la sala contenciosa administrativa del TSJ de Catalunya, que presideix l'Il•lm. Emili Aragonés Beltran), vàrem demanar per altressí la suspensió cautelar de l'executivitat de la resolució que en data 29 de gener de 2014 va dictar el TEARC, en la que es va acordar inadmetre la sol•licitud de suspensió de l'acte impugnada (IVA/requeriment d'informació).

Doncs bé. En data 27 de juny d'enguany, la Sala va dictar la interlocutòria número 116, que adjuntem a aquesta nota de premsa, en la que acorda, com a mesura cautelar, ordenar al TEARC que admeti a tràmit la sol•licitud de suspensió de l'acte impugnat, ja que a la vista de les circumstàncies concurrents [l'informe 47/2013 de l'Agència catalana de protecció de dades que vàrem acompanyar a la demanda, que conclou que no resulta justificada la comunicació generalitzada d'informació, i la manca de transcendència tributaria dels informes demanats per l'AEAT], atès el contingut global del requeriment d'informació de l'AEAT, que pot implicar una cessió o comunicació de dades definida a l'article 3 i) de la LO 15/1999, "no resulta manifesta ni clara, en aquest moment procedimental, la inadmisió a tràmit de la sol•licitud de suspensió", ja que es podrien ocasionar "perjudicis d'impossible reparació als col•legiats". Així doncs, de moment el nostre Col•legi s'anota el primer round al seu favor en aquest litigi.

Atentament,
Ramon Ignasi Palau, Comissió de Comunicació